Středa 11. června 2025, 19.30 hodin
František Hruška – zvukový umělec, muzikant, kutil, skladatel a básník. Vystudoval obor sonologie na Královské konzervatoři v Haagu. Věnuje se zvuku a hudbě v širokých a různých kontextech a formách. Jeho elektro-akustická hudební tvorba se často zaměřuje na zvukovou ekologii, ve snaze přivést pozornost k aktu vědomého aktivního poslouchání a ke všední i pestré poetice zvuku za využití obskurních objektů a vlastních DIY instrumentů. František o své tvorbě mluví jako o “zvukem zvrásnění tkaniny času”. Je členem řady hudebních a uměleckých seskupení. Prezentoval svou tvorbu napříč Evropou v prostředí sahajícím od akademické soudobé hudby, DIY nebo undergroundové scény, přes pop music k taneční hudbě, noisu a dál.
https://www.frantisek-hruska.com/
https://www.frantisek-hruska.com/
gobi_10k (Alec Gordon) – emerges from the collision of Scotland’s rural landscapes and post-industrial soundscapes, shaping a practice spanning performance, sound installation, and instrument design. Using Max/MSP, generative deep learning, and DIY electronics, they explore spectrum saturation through web-scraped datasets and adversarial networks. Their process involves algorithmic harvesting of digital artifacts, transforming them through recursive neural processing into evolving sonic vocabularies that challenge traditional notions of temporality. Their performances—intense and unrepeatable—merge noise aesthetics with real-time machine learning, manipulating processed feedback and data-driven synthesis into dense, textural soundscapes. Their work spans Czechia, Germany, Austria, the Netherlands, Turkey, Latvia, and Scotland, pushing sonic boundaries through collaborations with artists like Aleksander Koruga and Frantisek Hruška. Using live-trained neural networks, custom software, and improvisational electronics, gobi_10k redefines computational sound in contemporary performance.
Jonáš Svoboda – absolvent ateliéru Intermedia na FaVU v Brně. Experimentální filmař a zvukový tvůrce. Ve svých audiovizuálních esejích zkoumá vlastnosti paměti ve vztahu k vlastním obsáhlým archivům. Svá díla prezentoval mimo jiné v rámci Prague Quadrienale 2018 a festivalu Marienbad 2018. Na hudebním poli se pohybuje mezi obsoletním laptopovým breakcorem a noisovou improvizací. Ve svém skladatelském portfoliu má mnoho scénické hudby a soundtracků pro celou škálu českých divadel a kulturních institucí. Je členem divadelního souboru Bazmek Entertainment, tvůrčího kolektivu Bifidus, umělecko-aktivistické skupiny Global Genocide a noisového uskupení Pavel Ondračka se kterým vystupoval mimo jiné v rámci festivalu Manifesta 11 v Zurichu.
Občerstvení zajištěno.
Vstupné dobrovolné.
Vstupné dobrovolné.